Taksilerle alakalı karar ikiye parçaladı! Uzman ad 3 sene evvelki laflarını değiştirdi
Taksilerle alakalı karar ikiye parçaladı! Uzman ad 3 sene evvelki laflarını değiştirdiİBB’nin UKOME buluşmasında lüzum aşırısı minibüslerin taksiye dönüştürülmesi kararı kabul edildi. İTÜ Şehir ve Bölge Tasarılama Kısmı Öğretim Abonesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, taksilerle alakalı 3 sene evvelki tespitini ‘Bugünkü koşullar sebebiyle o rapor geçerliliğini yitirdi.’ diyerek değiştirdi. İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu ise neden negatif rey kullandığını Posta.com.tr’ye açıkladı.İstanbul Megakent Belediyesi’nin Erişim Koordinasyon Merkezi kasım ayı buluşmasında, toplam 2 bin 125 minibüs ve dolmuşun taksiye mutasyonu rey çokluğuyla kabul edildi. İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, minibüslerin taksiye mutasyonu önerisine negatif rey kullandı. İBB’nin hazırladığı 500 manisiz taksi öneriyi ise yalanlandı. Eyüp Aksu iki öneriyle alakalı neden negatif rey kullandığını Posta.com.tr’ye anlattı. İTÜ Şehir ve Bölge Tasarılama Kısmı Öğretim Abonesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik ise, 3 sene evvel taksilerle alakalı yaptığı tespiti değiştirdiğini açıkladı.“TOPLU TAŞIMA TAŞITI TAKSİYE DÖNEMEZ”İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, “M plakalı hatlı minibüsler toplu taşıma vasıtayıdır. Kanunen taksiye dönemezler. Geçen yıl Ağustos ayında aynı hadiseyi yaşadık. 750 taşıtı dönüştürdüler. Hukuk süreci başlattık ve hem yönetimsel duruşma hem de istinaf duruşması bu kararı iptal etti. Duruşma kararı iptal ettiği halde Megakent Belediyesi bu kararı uygulamadı. Biz de kararı uygulamadığı için Megakent Belediyesi hakkında kabahat ilanında bulunduk. Şimdi dün yeniden teknik kurulun rey çokluğuyla böyle bir karar daha aldılar. Bu karar kanuna, idaremeliğe, talimata ters olduğu için biz ret oyu kullandık. Hukuk alanında da bu mevzuyu yargıya taşıyacağız. Duruşma kararını uygulamadığı için İBB hakkında kabahat ilanında bulunduk.” dedi.“Toplu taşıma taşıtı taksiye dönemez.” diyen Aksu, “Onlar ihale edilirken toplu taşıma taşıtı olarak ihale edildi. Caddeleri, sokakları, rotaları net emindi. Toplu taşıma taşıtıyla taksi değişik bir erişim modudur, toplu taşıma taşıtı taksiye dönüşemez. Ayrıca Türkiye’de misali de yok.” ifadelerini kullandı.“Evet oyu verenler neden bunu arz ediyorlar?” sualine cevap veren Aksu, “Minibüs esnafının mağduriyetini gidermek için ve İstanbul’da taksi rakamının çoğalışını reelleştirmek için bunu onayladılar.” dedi.“MANİLİ VATANDAŞLARI KULLANARAK 5 BİN PLAKANIN ÖNÜNÜ AÇMAYA ÇALIŞIYORLAR”Eyüp Aksu “Siz taksi rakamının yeterli olduğunu mu düşünüyorsunuz?” sualine “Şayet İstanbul’da taksi rakamının çoğalışına lüzum var ise 10553 rakamlı Bakanlar Heyeti kararıyla çoğalış yapılabilir. Komite kurulur ve kriterler yerine getirilir. Bilimsel bir çalışma yapılır ve ‘İstanbul’da taksi rakamının çoğalışına lüzum vardır’ neticeyi çıkarsa 10553 rakamlı Bakanlar Heyeti kararına uygun ve legal bir biçimde taksi rakamının çoğalışı yapılabilir.” biçiminde cevap verdi.İBB’nin hazırladığı 500 manisiz önerisinin yalanlanmasıyla alakalı konuşan Aksu, “İstanbul’da 500 tane ticari taksi, belediyenin bünyesinde çalışacak ve manili yurttaşlara hizmet edecekti. ‘Megakent belediyesi plaka çalıştıramaz, alamaz ve satamaz’ diye bir kanun var. Bu sebeple Komite tarafından yalanlandı.” ifadelerini kullandı.“Biz esnaf odası olarak şunu söyleyebiliriz ki hiçbir manilimiz arayıp ‘Biz taksi istiyoruz’ demedi.” diyen Aksu, “Tabi ki herkes bir manili adayıdır. Allah onların takviyecisi olsun ama böyle bir taksi modu üretmeye gerek yok. Bu mevzuda ilçe belediyeleri ve Megakent Belediyesi zati sosyal belediyecilik kavrayışıyla manili yurttaşlarımıza fiyatsız hizmet veriyor. Megakent’in buradaki maksadı, 5000 plakanın önünü açmak. Bu mevzuda dürüst değiller onun için biz de ret oyu kullandık.” diye konuştu.“500 plakanın önünü açmak” derken neyi hedeflediğini anlatan Aksu, “Başka Bir Deyişle belediye plaka vermeye başlayacak. Evvel manili diye duygusallık yapacaklar sonra da devamlı gündeme getirdikleri 5000 plakanın verilmesinin önünün açılmasını sağlayacaklar.” dedi.“O RAPOR GEÇERLİLİĞİNİ YİTİRDİ”İTÜ Şehir ve Bölge Tasarılama Kısmı Öğretim Abonesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik ise minibüslerin taksiye çevrilmesinin emelini anlattı ve hukuken uygun olduğunu belirtti.“Ben 3 sene evvel taksiciler odasına bir rapor hazırlamıştım. Bu raporu da Tetaş taksimetre şirketinden aldığım sayılarla hazırlamıştım. Bu sayılara göre bir taşıt vasati surat km yol yapıyorsa ancak 38 kmsinde yolcu taşıyordu. “Taksi aşırısıyla var ama sistem noksan” gibi bir tespitte bulunmuştum. Fakat bu 3 sene evvel alınmış sayılarla hazırlandı. Bugün koşullar değişti, o rapor geçerliliğini yitirdi. Şu an taksi lüzumu 5 binin üzerinde dahi olabilir. Minibüslerin taksiye çevrilmesi son derece yerinde bir karar. Metrolar bir sürü minibüs hattını boşa çıkardı, bir sürü minibüs boş gidip geliyor. 1800 minibüs boşta kaldı, bu insanlar bu hatları da para verip aldılar. Minibüsçülerin daha öncekinden gelen hatlarını bir biçimde ödemek gerekiyordu. Taksi plakası vererek barışçıl biçimde problemi çözdüler. Taksi plakası vererek minibüsçülerin hasarını kapattılar. Gayet pozitif bir yaklaşım. Hem minibüsçülerin mağduriyetinin giderilmesi hem de İstanbul’da taksi rakamıyla alakalı problemin ortadan kalkması kastediliyor. ““İstanbul’a 2500- 3000 taksi daha gerekiyor. Bunun için de İBB’nin ihale yapması gerekiyor. O da ısrarla ihaleden sakınıyor.” diyen Aksu, “Talebi artırmanın en kısa ve en acele yolu Megakent Belediyesi’nin bir plaka ihalesi yaparak noksanı kapatmasıdır. Yalnız kaç ilave taksi gerektiğini de ölçmek gerekir. Üniversite olarak bize kazançlarsa ölçeriz.” ifadelerini kullandı.“SORGULANMASI OLASI DEĞİL”“Ekrem İmamoğlu’nun söylediği ‘5 bin taksi ve 15 bin sürücü alacağım, bunların özlük hakları olacak’ ifadelerinin hakikatleşmesi çok olası değil.” diyen Çelik,”Başka Bir Deyişle 15 bin tane memur sürücünün, 5 bin taksiyi kullanıp kazançları belediyeyle samimice paylaşması ve her yolcuyu alıp taşıdığının sorgulanması olası değil. Zati herkes özelleştirmeden yana.” diye ekledi.15 bin tane devlet memuru taksicinin teftişinin daha güç olacağından bahseden Çelik, “Taksici ‘Ben zati memurum’ der, yolcuyu almadan gider. Soruşturma açarsan da ‘Yolcuyu görmedim’ der.” ifadelerini kullandı.Çelik, “Minibüslere taksi plakası verme yetkisi Megakent Belediyesi’nde. Minibüslerin taksiye çevrilmesi kanuna uygundur. Ama taksiciler tabi ki ekmeklerinin dağılınmasını istemiyorlar. ” diye konuştu.HAKSIZLIĞA NEDEN OLUR MU?“Minibüs hattının üstüne para ödemeden taksiye dönüşmesi haksızlık yaratır mı?” sualine cevap veren Çelik, “Olabilir ancak bazı yerlerde minibüs hatları taksi yanılgılarından daha pahalı. Bunu tek tek araştırıp ince hesabı yapmak güç olur. ‘Senin minibüs hattın ne kadarsa üstüne şu kadar para ver sana taksi plakası vereyim’ gibi bir hesaba girmek olası değil. O surattan bire karşılık bir veriyorlar.” dedi.Posta / Büşra Özbelli
BENZER HABERLER
-
Ataşehir Escort Bayanlarını: atasehirescortlari.com ‘da bulabilirsiniz.
-
İstanbul Escort ve Bayan Escort Aramalarınıza Artık SON Verebilirsiniz.
-
Kısmetse Olur’un Hazal’ı bacak dekoltesi ile olay yarattı! “Tanrıça diye sana taparlardı..”
-
AB’de yeni otomobil satışları yüzde 12 arttı
-
Müge Anlı’da akıllara durgunluk veren savunma! “Annem de eski kocama kaçtı”
-
TikTok’ta uyuyarak 400 bin dolar kazanıyorlar
YORUM BIRAK
YORUMLAR
Hiç yorum yapılmamış.