Parçalı bulutlu

Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu: “Minibüs taksi olamaz, hukuka ters”

Genel - Aralık 3, 2022 9:04 am A A

Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu: “Minibüs taksi olamaz, hukuka ters”İBB’nin bin 803 minibüs ve 322 dolmuşun taksiye dönüştürülmesi önerisinin UKOME’de kabul edilmesine tepki gösteren Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu kararı yargıya taşıyacaklarını açıkladı. “Yeni dönüşecek taksiler tehlikesiz, daha öncekiler güvensiz demek çok yanlış” diyen Aksu, “Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir misal yok. Bu bir hak gaspıdır. Netlikle haksız zenginleşmedir. Taksici esnafının ekmeği ile oynadılar. Bu mevzuyu tekerrür yargıya taşıyacağız” dedi. İBB Erişim Dairesi Başkanı Utku Cihan ise “Minibüsten dönüşen taksilerin İstanbul için misal taksiler olmasını istiyoruz. Taşıt ve sürücü özellikleriyle, teftişiyle, güvenliğiyle İstanbul’un meselelerini çözen bir sistem oluşturmak istiyoruz” diye konuştu. İBB’nin bin 803 minibüs ve 322 dolmuşun taksiye dönüştürülmesi önerisinin UKOME buluşmasında kabul edilmesiyle, İstanbul’da 8+1 yolcu kapasiteli, yolcu ve sürücünün acil gidişatlarda kullanacağı panik butonlu, güvenlik ayrılmalı ve İstanbulkart’la ödeme yapılabilecek yeni taksiler için hazırlıklar başladı. Minibüs ve taksi dolmuştan dönüşecek taksiler için ocak ayı sonunda kura çekimi yapılacak. Yeni taksi hakkı kazanan sürücüler, fazla fiyat arz eder veya tanımlanacak giysi standardına uymazsa, hakları iptal edilecek. Ancak karar, taksici esnafıyla İBB’yi bir kere daha karşı karşıya getirdi. “MİNİBÜS TAKSİ OLAMAZ, HUKUKA TERS”Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, UKOME kararı gereği M plakalı minibüsler ve TZ plakalı taksi dolmuşların taksiye mutasyon kararı alınmasına ret oyu kullandıklarını belirtti. Aksu, “M plakalı minibüsler toplu taşıma vasıtayıdır. Taksi olarak kullanılamaz. Hukuka terstir. Geçen yıl da böyle bir mutasyon yaptılar. Bu mutasyonu biz yargıya taşıdık. Yargının verdiği kararla aldıkları karar iptal oldu. Ne Yazık Ki kararı uygulamadılar. Bu kararı uygulamadıkları için kabahat bülteninde bulunmuştuk. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir misal yok. Bu bir hak gaspıdır. Netlikle haksız zenginleşmedir. Taksici esnafının ekmeği ile oynadılar. Bu mevzuyu tekerrür yargıya taşıyacağız. Tehlikesiz taksi dedikleri şu, manili ulaşımına uygun, 8+1 kapasitede ve 3 sene süresince satılamaz olacaklar. Hakikatinde fark eden hiçbir şey yok. Güvenlik mevzusunda, İstanbul’daki tam taksilerde ‘itaksi’ uygulaması, kameralar var. Tam yetkiler İBB’de. Yeni dönüşecek taksiler tehlikesiz, daha öncekiler güvensiz demek çok yanlış” dedi.  638af69cd265a219a83eb8a8.png“MİNİBÜSTEN DÖNÜŞEN TAKSİLERİN MİSAL TAKSİ OLMASINI İSTİYORUZ” İBB Erişim Dairesi Başkanı Utku Cihan ise İstanbul’da raylı sistemlerin çoğalmasında dolayı bazı hatlarda minibüslerin gereksinim aşırısı olduğu, bu sebeple taksiye dönüştürme projesini uygulama geçirdiklerini ifade ederek “57 hatta bin 803 minibüsü taksiye dönüştürüyoruz. 2018 senesinde başladığımız bir projenin netice mahsulü. Aynı zamanda eş vaziyette olan taksi dolmuşların 322’sini de isteğe bağlı olarak taksiye dönüştürüyoruz. Yakın zamanda bir müracaat toplayacağız ve noter huzurunda sürüklediğimiz kura ile hak sahiplerini tanımlayacağız. Minibüsten dönüşen taksilerin biz İstanbul için misal taksiler olmasının istiyoruz. Taşıt ve sürücü özellikleriyle, teftişiyle, güvenliğiyle İstanbul’un meselelerini çözen bir sistem oluşturmak istiyoruz” diye konuştu.   638af6abd265a219a83eb8ab.png“PANİK BUTONU İLE TAKVİYE ÇAĞRISI SEVK EDİLECEK” Cihan taksiye dönüşmek isteyen minibüs esnafının koşulları kabul etmek zorunda olduğunu, aksi vaziyette hatlarına geri döneceklerini ifade ederek, “Özellikle vasıtalarının 8+1 yolcu kapasitesine sahip olması gerekli. Sarı renkte olacaklar. Geniş hacimli vasıtalar olduğundan dolayı tarifeleri yüzde 30 daha fazla olacak. Yolcu ile taksici arasında bir güvenlik parçalaması olacak. Kamerayla sorgulanıyor olacaklar. Arkada bir bilgilendirme ekranı olacak. Yolcu hangi sürücünün vasıtayı kullandığını, sicil numarasına kadar görebilecek. Sürücüler 15 günlük bir eğitim alacaklar. Harita bilgisinden tutun iş sıhhati güvenliğine kadar muhtelif eğitimlerden geçecekler. Taksinin üzerindeki şapkalarda dolu ya da boş olduğunu bildireceğiz. Bunun yanı gizeme otomobillerde panik butonu bulunacak. Sürücü ve yolcular bu butonu kullanabilecek. Butona basıldığında şapkaların yanında bulunan ve takviye çağrısı gösteren bir alet olacak. İlk olarak bu sinyali dışarıya vereceğiz. Bizim toplu erişim teftiş merkezimize bir sinyal gelecek ve biz cep telefonu ile erişmeye çalışacağız” dedi.  

Genel - 9:04 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.