Açık

Haluk Bayraktar’dan Babacan’ın sözlerine tepki: Bu kötüleleri beklemezdik

Genel - Ocak 17, 2023 12:57 am A A

Haluk Bayraktar’dan Babacan’ın sözlerine tepki: Bu kötüleleri beklemezdikBaykar Teknoloji Genel Müdürü Haluk Bayraktar, gündeme ait ehemmiyetli açıklamalarda bulunuyor. Haluk Bayraktar, DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan’ın katıldığı bir programda Baykar’ı hedef alarak “Devletin tüm ihtimalleri tek işletmeye aktarılıyor” sözlerine tepki gösterdi. Bayraktar açıklamasında “Mevzuyu 180 derece tersinden gösterme mücadelesi. Olduğundan çok değişik gösterme girişimi ne yazık ki. Beyefendi 8 sene Millî Güvenlik Kurulu aboneliği yaptığını söylüyor. ‘Bu ülkede tam dünyanın konuştuğu Bayraktar TB2 nedir?’ demez mi?” dedi.Haluk Bayraktar’ın açıklamaları şöyle:Bayraktar Kızılelma 2022 mart ayında adı verildi. Türk tarihinde hiçbir zaman bütün olarak ulaşılamayacak hedefi tarif ediyor. Biz de paradigma mutasyonunu ifade eden stratejik alanda Türkiye için Kızılelma hedefi fikriyle bu adı verdik. Sonra ilk uçuşu asıllaştırdık. İlk uçuş havacılıkta çok ehemmiyetli adımı ifade ediyor. Bizim Kızılelma, Baykar’ın 20 senelik macerayı. Kızılelma bir anda geleceğin apayrı dünyanın bize kapıları açtıran teknolojik platform. İlk uçuş çok kritik km taşı. Senelerce uğraşıyorsunuz, yazılımı, elektronik, mühendislikle tam bileşenlerin hepsinin bir arada çalıştırarak uçuşla birleştirmek. Her zaman havacılıkta ilk uçuş tarihi kritiktir, milattır. Sonrasında servise, hizmete giriş tarihi verilir. İlk uçuş sizin geliştirdiğiniz platformun tam sistemleriyle zaferli biçimde gösterimi. Ondan sonra onun seri imalata girerek ürün haline gelmesi. Baykar’ın 20 senelik birikimi var. Bayraktar Kızılelma, Baykar’ın yüzde 100 ihtimalleriyle geliştirilmiştir.BAYKAR İHRACAT VE YURT İÇİ SATIŞLARLA, KENDİ ÖZ KAYNAKLARIYLA YATIRIM YAPARAK 6 TONLUK UÇAK PLATFORMUYLA UĞRAŞIR HALE GELDİBize bir arz olmadı, dünyanın en büyük teknoloji işletmelerinden biri olması dolayısıyla ülkemizin geleceği açısından bunun ne kadar ehemmiyetli olduğunu bildiğimiz için kendi ihtimallerimizle adım attık. Devletle rastgele bir otorite ile uyuşmadan. Hedefimizin Cumhuriyet’in 100. senesinde bu uçuşu reelleştirmekti. Biz Baykar olarak her zaman beyan ettiğimiz tarihten daha evvel, 2022’in Aralık ayında ilk uçuşu asıllaştırmış olduk. Akıncı’yı 2019 senesinde İstanbul’daki TEKNOFEST’te buluşturmuştuk. Bu Cumhuriyetimizin 100. senesinde böylesine ehemmiyetli stratejik kazanım, Baykar ve tedarikçi yankı sistemiyle. 20 sene evvel Baykar 5 şahsiyet takımdı. 5 kiloluk uçakla uğraşıyordu. Baykar ihracat ve yurt içi satışlarla, kendi öz kaynaklarıyla yatırım yaparak 6 tonluk uçak platformuyla uğraşır hale geldi. 5 kişi 3 bin 500 oldu. Baykar bine yakın tedarikçi ile bu noktada.KIZILELMA HAVACILIK ANLAMINDA TÜRKİYE’Yİ BÖLGESEL VE KÜRESEL ANLAMDA SÜPER EFOR SEVİYESİNE ÇIKARACAK TEKNOLOJİŞu anda Kızılelma kategorisinde dünyada insansız hava uçağı anlamında stoka girmiş hiçbir ülke yok. Kızılelma reelinde havacılık anlamında Türkiye’yi bölgesel ve küresel anlamda süper efor seviyesine çıkaracak teknoloji. Şu anda gencecik takımla, dünyanın en ileri teknolojik seviyesine emek veren bir takım. Türkiye’ye apayrı kapıları açan bir alan. Kızılelma çok uzun soluklu bir proje. Çok daha değişik kategoriler, ses üstü süratlere çıkan, çift motorlara varan, çok değişik şirketlerin geliştirdiği uslu cephaneler, Aselsan’ın radar teknolojileri, elektro optik gibi teknolojilerle entegre edildi. Kızılelma 20-30 sene süresince hayatımızda olacak. Mini sınıf, strateji, taarruzi sınıfı İHA’lar ve en son Kızılelma. Hedefimiz bundan sonra uzay teknoloji alanlarında yatırımlar yapmak. Bugün ülkemizde tüm vatandaşlarımızı gözetmek için onlarca İHA var. Tüm bu yankı sistemi, hava vasıtalarının altyapısını desteklemek için uzayda da bir hakimiyet oluşturmamız gerekiyor. Bu alanda ilerliyoruz.20 SENE EVVEL KORUNMA SANAYİNDE FAALİYET GÖSTEREN 17 ŞİRKET VARDI, BUGÜN 2 BİNDEN FAZLA ŞİRKET VARTürkiye’de özellikle korunma sanayinde son 20 senede çok kritik atılımlar atıldı. 20 sene evvel korunma sanayinde faaliyet gösteren 17 şirket vardı, bugün 2 binden fazla şirket var. Çoğunluğu özel sektörde. Bugün Saha İstanbul’un 900’dan fazla abonesi var. Yüzde 95’i özel sektör bu kümelenmenin içerisinde. Özellikle korunma sanayinde yerlileşme vizyonu ve yerlileşme istemi. Türkiye çok ehemmiyetli bir karara imza atıldı. Tank, İHA, Hamle helikopterlerinin alım kararı vardı. Bir buluşmada ‘Biz bu projeleri iptal ediyoruz, tamamını yerli yapacağız, yurt dışı bağımlısı olmayacağız’ dendi. İşin ekonomik anlamda katma değer ebadı var. Bir de işin parasını verseniz bile, satın almak isteseniz bile size bunu vermiyor. 2009 senesinde Türkiye, Amerika Birleşik Devletlerinin SİHA arzında bulundu, Amerika bunu yalanladı. Türkiye yerli İHA’larından evvel İsrail’den Heron ithal ediyordu. Ama ne oluyordu/ İsrail en minik yedek parça lüzumu olduğu zaman, en minik bir siyasi ihtilaf olduğu zaman destek vermiyordu. Türkiye 90’lı senelerde Amerika Birleşik Devletlerinde Gınat dediğimiz insansız hava taşıtlarını satın aldı. Milyonlarca dolar para ödendi. 100 saati bile doldurmadan stok dışı vazgeçildi. Zira destek gelmiyordu. Bugün Bayraktar SİHA’ları 600 bin saati buldu. Mükemmel bir gelişim var.Türkiye 15 sene gibi vakitte bu teknolojiyi parasıyla alamazken, 2004 senesinde bir istem koydu. Bizim ilk geliştirdiğimiz ürün Bayraktar mini İHA. Elden atılan 5 kiloluk uçak. İlk defa korunma sanayinde o karardan sonra ‘Biz bu işi rekabete sarih yapacağız’. ‘Bunu kim yapıp, gelip bize zaferli sunum yaparsa ondan 76 tane uçak alacağız’ dediler. Bugünküne kıyasla düşük çaplı ihtimallerimiz vardı. Devlet o zaman şunu deseydi ki, ‘Heyeti devlet şirketleri var sen yapacaksın’ deseydi, bugün Baykar yoktu. Transparan bir modelle biz girmiş olduğumuzdan dolayı var. O kadar çok ince, birbirine iplikle bağlı hususlar var ki. Bunlardan bir tanesi olmasa bugünkü galibiyet olmazdı.BAYKAR’A “DEVLET TAKVİYEYİ” POLEMİĞİMevzuyu 180 derece tersinden gösterme mücadelesi. Olduğundan çok değişik gösterme girişimi ne yazık ki. 2004 senesinde biz minicik firmaydık. Özdemir Bayraktar liderliğinde 7 kişi başladık. Sonra Korunma Sanayi Başkanlığı ulusal ve özgür imal kararı aldı. Uçağın gövdesi veya elektriğini yerli yapan şirket bu işe katılabilir dendi. Devletderi nakit destek alan bir üniversite katılmıştı o yarışmaya. Baykar olarak hem gövdesini hem de uçuş elektroniği yazılımıyla o yarışmaya katılıp, birinci olduk. Korunma sanayinde projeler, tanımlı, emin müesseselere verilen, rekabet olmayan müesseselerdi. Biz 76 adet uçağı teslim ettik. Özdemir Bayraktar apartmanını satıp, tam kazanımları bu işe yarattı. Silahlı güçlerin stokuna giren ilk hava taşıtını biz yaptık. Bizim o işi kazandıktan sonra Malazgirt sınıfı dünyanın ilk döner kanat helikopterini yaptık. Şırnak’ta atölye kurduk tamamen kendi ihtimallerimizle. ‘Türkiye için İHA bir kıvılcım tesiri yaratır’ dedik ve alana girdik.Bizim geliştirdiğimiz sistemlerin en ehemmiyetli galibiyeti tehlikesiz olması. Türkiye daha öncekinden F-16’ların kurulumunu yapıyordu ama siz sıfırdan bir ürün geliştiriyorsanız bunlara sabır göstermeniz gerekli. Selçuk Bayraktar anlattı, uçağın her şeyini yaparsınız. Tekerleğine bir takoz koyarsınız. Uçamaz.
Ulusumuz farkında, ulusumuz TEKNOFEST’e gittiğinde ürünlere değiyor. Ulusumuz görüyor. Bu işleri durdurmak kolay, yapmak güç. Öyle kötülelerle karşılaşıyoruz ki. Bu işler parayla olmuyor, emekle oluyor, adım adım üzerine koyarak geliyor.15 bin feette uçabilen, 6 saat havada kalabileni 100 kmden haberleşebilen bir İHA istediler. ‘2 firmayı davet ediyoruz.’ dediler. Davet ederken ar-ge takviyeyi vermediler, güvence mektubu istediler. Bize o yarıyıl çok değişik bakıyorlar, inanılmıyor. Bayraktar-TB2’nin doğuşunu anlatıyorum. 2007’de projeye davet edildi. Pist bulamadık. Keşan’da uçacağız, bürokrasi test uçuşu için izin vermiyorlar. Ergin Saygun komutanımız bizzat izin verdi ve firari olarak uçurduk. 2009 Haziran ayında ilk test uçuşunu izinsiz yaptık. Güvence mektubunu verdik, 500 bin dolar. Kale Grubu ile girdik. Babamın aortu patladı. Kasvetlerden dolayı.Ağustos’tan 2 ay sonra Sinop’a davet ettiler. Ben o zaman Haluk Bayraktar olarak kısa yarıyıl İzmir’de askerlik yapıyordum. Selçuk Bayraktar takımla beraber Sinop’a gitti. Uçağı uçururken, uçaklardan bir tanesi bürokratik baskının devamı gereği, baskı yapıyor. Kriterlere göre 55’inci dakikada 17 bin fitte. ‘Daha da çık’ sınıyor. Uçak kaza kırım geçiriyor. Takımın moralleri çok bozuk. Gözlemci kurulu var.“BENİ TUTUKLATMAYA ÇALIŞTILAR”Sinop’ta DEMO yapılırken askerdeydim çavuş olarak, askerden izin aldım DEMO’ya gittik. İkinci uçakta bir uçuş yaptık. Muhakkak müddet var, iki uçak hakkı veriyor size. Muhakkak vakitte o kriterleri göstereceksiniz. Bir uçuş yaptık 19 bin fite çıktık. Cuma günü 10 saat uçmamız gerekiyor. 3 Ekim Cuma günü. 3 gün süresince şirketin genel müdürü niteliğiyle oradayım. Son uçuş yapılıyor. Öğlen 2’de kalktı uçak. Uçak gece 10’da geldi indi. Tutanak yakalanacak. O kurulda gözlemci, abonesi olmayın dışarıdan gelen asker üniformalı bir kişi ‘Ben bu uçağın otomatik indiğine inanmıyorum’ dedi. ‘Tutanağı yazılmayacak.’ dedi. O noktada ben bunları açıklamaya çalışırken, bir anda ‘çavuş’ diye seslendi bana. 3 gündür şirketin genel müdürü niteliğiyle oradayım. ‘Çavuş temel duruşa geç’ dedi bana. O asker kılıklı ne yazık ki kişi benim temel duruşa geçmemi istedi. Peşimden ‘iftiharsız’ diye bağırdı. Ben de yanıtını verdim. Beni hapsettirmek için Ankara’yı savcılığı aradılar. Karşılaştığınız vaziyete bakın. Ortalık karıştı. Savcılık arandı, hapsedilmem için. Allah’tan savcı ‘Herkesin ifadesini alın ve tutuklamayın’ dedi. Bunu bize yapan kişi kurulda değil.Buraya ne yazık ki ilave edilmiş. Biz onlara maşa kılıklı paşa derdik. Bu kişi bu olaydan 3 ay sonra askeriyeden istifa edip, o rakip firmaya girdi. Biz o DEMO’da zaferli olmuşuz ve tutanağa yazmadılar. Bir uçak gece süreyi gelip, iniyor, otomatik indiği yazılmadı o tutanağa. Sonra öteki şirket kriterleri sağlayamadı. Ocak 2010 tarihinde Korunma Sanayi Başkanlığı İcra Heyeti toplandı, 12 adet uçak üretmemiz istendi. İhaleyi kaybeden firmaya proje açıyoruz, onların da 6 tane uçak yapmasını istiyoruz. Bir gecede yeni projeyi kaybeden firmaya verdiler.“LİBYA BUGÜN DAĞILINMADIYSA, TB2’NİN ÇOK BÜYÜK KATKISI VAR”Bugün Bayraktar TB2’yi dünya konuşuyor. 27 ülkeye ihracat imzası atılmış. Türkiye’de kendini kanıtlamış. Libya bugün dağılınmadıysa, TB2’nin çok büyük katkısı var. 25 sene evvel Azerbaycan’a yaralılarını taşıması için helikopter veremiyordu, bugün İHA veriyor. Kanada, Litvanya, Polonya… insanlara para topladı, Bayraktar TB-2 almak için. Hiç kimse bizden SİHA yapmamız için arzda bulunmadı. Ama biz öğreniyorduk ki ülkemizin silahlı İHA’ya lüzumu var. Tanımlanan kriterlerin 3-5 katı özelliklerde uçak büyüttük. ROKETSAN ile birlikte çalışmaya başladık. 2015′ Aralık’ta ilk atışımızı yaptık. Bize test etme izni vermediler. Türkiye 2014’te bir istem koydu, sistem yapı olarak buna hazır değildi. Karşılaştığınız şeyler, ülkede kimsenin karşılaşmadığı şeyler. Neticede işin tamamında, bu işler şu an galibiyete erişmiş. Dünyanın 27 ülkesine ihracat yapmış, Türkiye’ye dış siyasette manivela tesirini yaşatan… İnişler çıkışlar var ama zaferli olabiliyor.ÖTEKİ ŞİRKETLERLE REKABET VAR MI?Selçuk Bey, 2016’da damat oldu. Biz zati 2016’ta Bayraktar TB-2’yi teslim etmiş bir firmaydı. Devlet bankalarından hiçbir zaman kredi kullanmadık. Biz iş yaptığımız devlet müesseselerinden en minik AR-GE takviyeyi almadık. Nakit hibe kullanmadık. 2022 senesinde Baykar’ın imza attığı sözleşmelerin yüzde 93’ü ihracattan. Baykar’ın varlığı rekabet oluşturan bir şey. Türkiye, İsrail’den HERON alıyordu. Silahlı dahi değil. Baykar’ın varlığı bir maliyet aktifliği ve rekabet getiriyor.BABACAN’IN SÖZLERİİddialar, kötülelere gelelim. İlk evvel spiker soruyor, ‘Cumhurbaşkanı Erdoğan kaybederse bu işler yasaklanır’ diye bir ifade var. Beyefendi 8 sene Millî Güvenlik Kurulu aboneliği yaptığını söylüyor. ‘Bu ülkede tam dünyanın konuştuğu Bayraktar TB2 nedir?’ demez mi? Bir fuar yaptık, İngiltere Korunma Bakanı geldi. Bayraktar SİHA’ların ne kadar reyin değiştirici olduğunu söyledi. Bulgaristan, Malezya Cumhurbaşkanı geldi fabrikamızı geldi. Sayın Kılıçdaroğlu 2012’de geldi. Ama ne yazık ki CHP’den grup başkanvekili dünyanın en büyük şenliğe ‘Damadın TEKNOFES’i’ diye itibarsızlaştırmaya çalıştı. ‘İstikbal göklerdedir diyen’ lider Atatürk’şan kurduğu parti CHP. Bize bankalar Bayraktar TB2’nin sözleşme imza atmasında güvence mektubu vermedi. Minik birader İş Bankası Genel Müdürü’ne mektup yazdı. Yetkililer geldi, ‘Sizin CV’lerinize bakıyoruz’ dediler. Ve ‘bu CV’lerin üzerine size güvence mektubu veriyoruz’ dedi.‘Rekabet yok, şımarıklık’ kötüleleri ile dil uzatacaksınız, biz cevap verince politik yapı olacağız. Böyle bir şey olacak mı? Tekel oluşturma diye bir şey olabilir mi? Baykar’ın varlığı rekabet. Devlet bu projeleri desteklemesi natürel bir şey ama biz Baykar olarak kendi yağımızda kavruldu. Hiçbir zaman kredi kullanmadık, biz bunu seçim ettik. TAİ Anka 2004 senesinden beri desteklenen ve onlarca satın alınan bir proje.DEVLET SATIN ALIMLARI NASIL YAPIYOR?Korunma sanayinde bir süreç var. Silahlı güçler lüzum bildiriyor, korunma sanayi daire başkanlığı ihale açıyor. Katılıyorsunuz. İHA üreten Türkiye’de 7 şirket var. Türkiye maliyet faal bir biçimde tedarik ediyor, biz zati ihracat yapınca daha çok kazanç elde ediyoruz.İHRACAT NASIL YAPILIYOR?Bizim ürünşan pazarlanmaya lüzumu yok, ülkeler bize kendileri geliyor. Şu an TB2 dünyanın en popüler İHA’sı. Hiç kimse Selçuk Bayraktar Cumhurbaşkanının damadı diye gelip İHA almıyor. Ülke liderleri gelip kendileri arz ediyor.Baykar’ın artta 20 senelik emek var, mühendislik var. Bu sistem çok maliyet faal. 11 sene ekonomi bakanlığı yapmış bir insan, dünya ile rekabet etmiş bir firmaya ‘rekabet yok’ diyebilir mi?
Dünyada siz hiç dinlediniz mi? Bir şirket jet motorlu savaş uçağı üretiyor, devletderi destek almıyor. Biz devlete yük olmak istemiyoruz, almıyoruz. Bunun normali almaktır. Ama hiç almamıza karşın bu kötülelere maruz kalıyorsak…Baykar 3500 şahsiyet bir takım, her kesimden insanın çalıştığı bir yer. Liyakata dayalı olarak… Zira uçak yapıyoruz. Kimse diyemez şu kişi ‘torpille girdi’ diye. Siz bir ülkenin geleceğine talipsiniz, bir tane belge var mı? Ne almışız şimdiye kadar? Bize kötüle eden birey 11 senelik ekonomi bakanlığı yapmış, 8 senelik Millî Güvenlik Kurulu abonesi birisi. Bir gün kapımızı çalıp, sormadı. Duyarsız olabilir. Ama biz böyle kötülelerle karşılaşacağımızı beklemezdik. Türkiye’nin en katmerli ihracatı yapan firmaya ‘rekabetten yoksun, kayrılıyor’ dememesi gerektiğini öğrenmez mi? Son senelerde dış siyasetin en ehemmiyetli manivelalardan bir tanesi Bayraktar TB2 değil mi? Bu zaferlerin bir tanesi dile geçirilmez mi? Kızılelma uçmuş, tebrik edilmez mi? Onlarca ülkenin büyükelçisi bizi arayıp, tebrik etmez. Genel başkan yardımcısı bir belge yayınlıyor, belgeyi okumaktan aciz. Bir ülkenin geleceğine talipsiniz, bir belge sunmanız gerekli. 

Genel - 12:57 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.