Elon Musk mı, Steve Jobs mı? İşte Amerika Birleşik Devletlerinin iki teknoloji işvereninin karşılaştırması
Elon Musk mı, Steve Jobs mı? İşte Amerika Birleşik Devletlerinin iki teknoloji işvereninin karşılaştırmasıAnalistler ve endüstri gözlemcileri Tesla ve CEO Elon Musk’ı Apple ve Steve Jobs ile karşılaştırdı. Ancak yaygın görüşe göre Tesla ve Apple’ın eşlikleri yüzeysel. İki firma ve liderler arasında temel farklar var.Apple ve Tesla’nın pek çok ortak noktası ve farkı var.Apple uslu telefonu buluş etmedi ve Tesla elektrikli arabayı buluş etmedi, ancak her biri, geriden gelmek ve kendi pazarlarının ayrılmaz bir parçası olmak için baş yöneticilerinin kendine özgü vizyonlarını takip etti.Yıllar geçtikçe, Loup Ventures’tan Gene Munster ve Morgan Stanley gibi Wall Street uzmanları, Tesla’yı araba endüstrisinin Apple’ı olarak adlandıracak kadar ileri gitti.Hatta bazı analistler Tesla’nın 2030’a kadar Apple’dan daha bedelli olup olmayacağını dahi sordu.Steve Jobs’un Apple’ı sabit, meblağlı kesinlikle kusurluysa da bir el ile yönettiği yerde, Musk’ın düzensiz liderlik stili ve son derece millete sarih karakteri, iki teknoloji efsanesinin çok az ortak noktası olduğunu gösteriyor. Ve bu, iPhone’un dayanma eforuna sahip olmayabileceğine dair işaretler gösteren Tesla’nın araba işi için büyük bir risk olarak karşımıza çıkıyor.TESLA BİR SONRAKİ APPLE DEĞİLHem Apple hem de Tesla’nın ilk saldırı avantajı vardı, bu da pek çok analistin iki marka arasında paralellikler kurmayı sevmesinin bir başka sebebi. Ama aralarında ehemmiyetli farklar var.Tesla, 2008’de ilk modeli Roadster’ı piyasaya sürdüğünde, piyasadaki ilk EV’lerden biriydi, ancak yine de yıllarca yapım cehennemi ve bazı ciddi mali sıkıntılarla gayret etti.Tesla en çok satan elektrikli arabalarla ortaya çıktığında, Tesla Model Y ve Tesla Model 3, Kuzey Amerika’da egemen bir pazar payına sahipti.Ancak bu eforu süratle aşındı. 2020’de Tesla, elektrikli taşıtlarda Amerika Birleşik Devletleri pazarının yüzde 80’ini elinde tutuyordu. 2021’de Tesla yüzde 71’e sahipti. 2022’de pay yüzde 64’e geriledi. Amerika Birleşik Devletleri pazarı nihayet reel rakiplerin Tesla’ya karşı girdiğini görmeye başladığında, S&P Evrensel Mobility pazar payının 2025 yılına kadar yüzde 20’ye düşeceğini varsayım ediyor.İlk kitlesel pazar uslu telefonunu piyasaya süren Apple ise, daha ucuz rakipler piyasaya akın etmeye başlasa dahi Amerika Birleşik Devletlerindeki egemen pazar payını elinde tutmayı muvaffak oldu. Şimdi Tesla’nın aynısını yapıp yapamayacağı çok belirsiz.Öte yandan, EV’lerin dışındaki otomotiv endüstrisi ufalanmış vaziyette. Dünyanın en büyük araba üreticisi Toyota, 2021’de yalnızca yüzde 10,5’lik bir pazar payına sahipti ve Apple’ın Amerika Birleşik Devletlerinde sahip olduğu yüzde 55’lik pazar payına yakın dahi değil.BİR ARABA BİR İPHONE OLAMAZPaul Krugman’ın geçen ay New York Times köşesinde belirttiği gibi, iPhone’un rekabete direnmesinin sebeplerinden biri ağ tesirlerinden yararlanmadır: “Herkes kendi mahsullerini kullanıyor zira herkes kendi mahsullerini kullanıyor.”Ekonomist Noah Smith duyurusunda Apple’ın ağ etkisine bir misal verdi:Geliştiriciler, çok sayıda uygulama kullanıcısı olduğu için iOS için uygulamalar oluşturuyor. Alıcılar, büyük ve dinç bir uygulama ekosistemi olduğu için iPhone satın alıyor.Smith’in belirttiği gibi Tesla, ülke çapında çok daha süratli şarj sağlayan, ancak yalnızca Tesla sahiplerine sunulan Supercharger istasyonları ağı oluşturmaya çalıştı. Ancak hükümet müdahalesi tehdidi ve federal fon taahhüdü, Musk’ı Tesla’nın Süper Şarj istasyonlarını tüm elektrikli taşıt sahiplerine açmaya ikna etmeye yetti.ELON, STEVE JOBS DEĞİLJobs, ana mahsulü olan ve kazancının çoğunu oluşturan iPhone’u koruyan kararlar alırken, rakipleri birinci sınıf amiral gemisi telefon olarak yerini almaya çalışmıştı.Ancak Twitter saplantısının Tesla’ya hasar verdiğini haykıran artan bir analist korosu ile Twitter’da hiç bitmeyen bir fiyaskoya karıştı.Bu arada Tesla, yapım amaçlarını kaçırdı, otomobilleri taşımak için ağır indirimler sunmaya zorlanıyor ve rakiplerinin daha iyi fiyatlandırma ve daha iyi tahlillerle yeni modeller çıkarmasını izliyor.Kaynak: Business Insider
BENZER HABERLER
-
Ataşehir Escort Bayanlarını: atasehirescortlari.com ‘da bulabilirsiniz.
-
İstanbul Escort ve Bayan Escort Aramalarınıza Artık SON Verebilirsiniz.
-
Kısmetse Olur’un Hazal’ı bacak dekoltesi ile olay yarattı! “Tanrıça diye sana taparlardı..”
-
AB’de yeni otomobil satışları yüzde 12 arttı
-
Müge Anlı’da akıllara durgunluk veren savunma! “Annem de eski kocama kaçtı”
-
TikTok’ta uyuyarak 400 bin dolar kazanıyorlar
YORUM BIRAK
YORUMLAR
Hiç yorum yapılmamış.