Parçalı bulutlu

‘Efsane’ indirimler mercek altında

Ekonomi - Aralık 3, 2022 10:57 am A A

‘Efsane’ indirimler mercek altındaTicaret Bakanlığı, Türkiye’de kasım ayında ‘efsane cuma’, ‘şahane kasım’, ‘şahane cuma’ gibi sloganlar kullanılarak asıllaştırılan indirim kampanyalarını mercek altına aldı. Bakanlığa bildirilen şikayetler arasında kampanyalarda belirtilen indirim meblağ ve oranlarının hakikati yansıtmaması, indirimli maliyetlerin uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi yoğunlukta yer aldı. Kasım indirimlerine ait tahlillerin neticeyi ocak ayında bir araya gelecek Reklam Heyeti’nda karara bağlanacak.Son senelerde, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ‘şahane kasım’, ‘muhteşem cuma önerileri’, ‘yıldızlı günler’ gibi sloganlar kullanılarak asıllaştırılan ve pek çok ürün çeşidinde yüksek oranlarda indirim yapıldığını iddia eden alışveriş kampanyaları, işletmeler tarafından çokça seçim edilen pazarlama taktiği haline geldi.Ticaret Bakanlığı, kasım ayıyla beraber yoğunlaşan indirim kampanyalarını mercek altına aldı. Bakanlık bu süreçte, indirim kampanyalarının harcayıcıları kandırıcı ve yanıltıcı olmaması, belirtilen indirimlerin hakikati yansıtması ve kampanyanın hemen evvelinde indirime mevzu ürünlerin maliyetlerinin yükseltilerek kampanya yarıyılında çok yüksek oranlarda indirim yapıldığı algısı yaratılmaması hususları üzerinde durdu.Kasım ayı süresince bakanlığın re’sen yürüttüğü tahlillerin yanında, harcayıcıların şikayetleri üzerine de söz mevzusu kampanyalar analize alındı. Bakanlığa bildirilen şikayetler arasında kampanyalarda belirtilen indirim meblağ ve oranlarının hakikati yansıtmaması, indirimli maliyetlerin uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan mülkün stok bilgilerinin harcayıcılara sunulmaması yoğunlukta yer aldı.Re’sen ve şikayetler üzerine; tekstilden kozmetiğe, teknoloji ürünlerinden kuyum ürünlerine kadar çok rakamda ve değişik kalitedeki ürünleri içerecek biçimde genişletilen tahlil faaliyetleri kapsamında söz mevzusu işletmelerin beyan ettikleri indirim ölçülerinin ve oranlarının hakikati yansıtıp yansıtmadığına ait korunmaları arz edildi. Söz mevzusu kampanyalara ait analizler sürüyor. Mevzuat uyarınca ayda en az bir defa bir araya gelen Ticaret Bakanlığı Reklam Heyeti tarafından 2023 senesinin ocak ayı içinde yapılacak buluşma ile alınan kararlara ait neticeler paylaşılacak. Mart-kasım ayları arasında Reklam Heyeti’nda toplam 33 indirimli satış kampanyasının karara bağlandığı ve 27’si için mevzuata terslikten toplam 628 bin 586 TL yönetimsel para cezası uygulandığı bildirildi.SEKTÖR TEMSİLCİLERİ İLE TOPLANTILAR YAPILDIÖte yandan Reklam Heyeti tarafından nisan ayında, maliyet bilgisi kapsayan ve indirimli satış reklamlarına ait yaşanan kararsızları giderebilmek ve bu mevzuda tüm taraflara yol gösterici olabilmek emeliyle ‘Maliyet Bilgisi Kapsayan Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz’ yayımlandı. Kılavuz, elektronik satış platformlarıyla hudutlu olmayıp internet sitesi, televizyon, mecmua, afiş, kitapçık, sarih hava bülteni, satış yerleri içinde ve dışında yer alan bültenler gibi çok muhtelif mecralarda yapılan maliyet bilgisi kapsayan ve indirimli satış kampanyasını mevzu alan tüm reklamlara müteveccih yol gösterici çalışma olarak tanımlandı. Bakanlıkça rastgele bir sektör ya da mecra ayrımı yapmadan alakalı legal tertip etmelere uygun hareket edilmesi mevzusunda sektör temsilcilerinin katılımıyla şehir bazlı bilgilendirme buluşmaları hakikatleştirdi. Aynı zamanda indirimli satış reklamlarına ait şuurun ve farkındalığın artırılması emeliyle kamu spotu hazırlanarak televizyon ekranlarından harcayıcılara erişmesi sağlandı.Tüm bu çalışmalar neticesinde bu sene süresince indirim satış kampanyalarında ve reklamlarında alakalı mevzuata geçimin büyük miktarda sağlandığı belirtildi.

Ekonomi - 10:57 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.