Dünya ekonomisi kötüye giderken lüks ürünlerin tüketimi neden artıyor?
Dünya ekonomisi kötüye giderken lüks ürünlerin tüketimi neden artıyor?Tam dünya enflasyonun yıkıcı tesirlerine karşı gayret etmeye çalışırken daha da pahalılaşan lüks ürünlerin tüketimi altın günlerini yaşıyor. Dünyanın önde gelen danışmanlık işletmelerinden Bain & Co ve İtalyan lüks markalar temsilcisi Altagamma ortaklığında yapılan bir çalışmaya göre küresel lüks ürün pazarı 2022 yılında, son derece bilinmez ekonomik şartlara karşın geçen yıla kıyasla yüzde 21 büyüdü.BBC Türkçe’de yer alan habere göre, rapor, lüks ürün pazarının 2022 sonunda 1,4 trilyon euroya erişmesine ve 2030 yılına kadar büyümesini öngörüyor.Öte yandan yükselen enflasyon ve hayat pahalılığı bir hayli ülkede insanları etkilemeye devam ediyor, uzmanlar ekonomik denksizliğin giderek çoğaldığını söylüyor.Uluslararası Para Fonu IMF, Ekim ayında yayımladığı Dünya Ekonomik Görünüm Raporu’nda küresel ekonomideki güçlüklerde “henüz en makûsun yaşanmadığını” ve bir hayli birey için “2023 yılının soğukkanlılık gibi sezileceğini” kaydetmişti.‘LÜKS ÜRÜNLER PAZARI ÇOK DAHA MUKAVEMETLİ’Kasım 2022’de yayımlanan Bain & Co ve Altagamma raporuna göre lüks ürün pazarındaki büyüme meyli 2030 yılına kadar devam edecek.Analistler, Amerika Birleşik Devletleri lüks ürünler pazarının güçlü olmaya devam ettiğini, Avrupa pazarının ise son yarıyılda yaşanan ekonomik sarsıntılardan geri sıçrayarak yeniden canlandığını söylüyor.Çin’de lüks ürün tüketiminde son yıllarda ciddi bir çoğalış kaydeden analistler, 2021’de yüzde 21 olan pazardaki payının Covid-19 kısıtlamalarının kaldırılmasından sonra yeniden yükselişe geçeceğini varsayım ediyor.Lüks ürün pazarının muhtemel bir ekonomik soğukkanlılık karşısında 2008 ekonomik krizine kıyasla “çok daha mukavemetli” olduğuna özellikle dikkat sürükleyen bu çalışma, harcayıcı tabanının artık daha geniş ve yoğun olmasını buna bahane gösteriyor.Raporda kayda değer bir öbür tespit ise Z ve Alfa kuşaklarının lüks ürün tüketimine yapacağı katkıya yönelik…Buna göre bu kuşakların 2030 yılına kadar evvelki jenerasyonlara kıyasla üç kat fazla lüks tüketime kayacağı ve pazarın üçte birini oluşturacağı öngörülüyor.Analistler, bu kuşaktakilerin bir evvelki Y kuşağına kıyasla lüks ürün tüketimine vasati 3-5 yıl erken başladığını aktararak bu meylin devam edeceğini varsayım ediyor.Kaynak: BBC Türkçe
BENZER HABERLER
-
Ataşehir Escort Bayanlarını: atasehirescortlari.com ‘da bulabilirsiniz.
-
İstanbul Escort ve Bayan Escort Aramalarınıza Artık SON Verebilirsiniz.
-
Kısmetse Olur’un Hazal’ı bacak dekoltesi ile olay yarattı! “Tanrıça diye sana taparlardı..”
-
AB’de yeni otomobil satışları yüzde 12 arttı
-
Müge Anlı’da akıllara durgunluk veren savunma! “Annem de eski kocama kaçtı”
-
TikTok’ta uyuyarak 400 bin dolar kazanıyorlar
YORUM BIRAK
YORUMLAR
Hiç yorum yapılmamış.