Alışveriş yaparken bu hataya düşmeyin!
2019 senesinde Texas at Arlington Üniversitesi’nde yapılan eksantrik bir araştırma, harcayıcıların maliyetleri nasıl idrak ettiğini ortaya çıkardı.
Üniversitede destekçi doçent olan Narayan Janakiraman tarafından yapılan araştırma gösteriyor ki; harcayıcılar, maliyetler ve nitelik arasında doğrudan bir iletişim kuruyor.
Tahlilciler, saha çalışmaları, deneyler ve ikincil bilgiler aracılığıyla; harcayıcıların markalar arasında bir hayli değişiklik idrak ettiğinde, niteliği suçlamak için bir ipucu olarak maliyeti baz aldıklarını buldular.
Ancak araştırmaya daha geniş bir açıdan bakarsak; yerel bölgelerde yaşayanlar ve büyük şehirlerde yaşayanlar niteliği aynı idrak edemeyebiliyor. Yerel bir kültürde yetişmiş insanlar, daha dar bir marka bilgisine sahip olduğu için “nitelik denktir maliyet” algısına daha meyilli.
Öte yandan, metropolde yaşayan insanların algısı azıcık daha değişik. Büyük şehirde yaşayan insanlar genelde nitelik ve maliyet arasında bir iletişim kurmuyor zira marka algıları, minik bölgede yaşayanlara göre daha geniş. Bu, aynı zamanda markaların maliyet dışında değişikleşmek için neden bu kadar mücadele gösterdiğinin de bir yanıtı.
Ayrıca bu taktiğin yanlış bir manipülasyona neden olduğunu da kayda almak gerekiyor. Hepimizin, çok nitelikli bir hizmet vermemesine karşın neden bu kadar pahalı olduğunu kavrayamadığımız bir hayli marka vardır. Görünüşe göre; maliyet her zaman niteliğin bir yansıması değil.
Haberin ayrıntıları orijinal yazıdan alınmıştır.
-
Ataşehir Escort Bayanlarını: atasehirescortlari.com ‘da bulabilirsiniz.
-
İstanbul Escort ve Bayan Escort Aramalarınıza Artık SON Verebilirsiniz.
-
Kısmetse Olur’un Hazal’ı bacak dekoltesi ile olay yarattı! “Tanrıça diye sana taparlardı..”
-
AB’de yeni otomobil satışları yüzde 12 arttı
-
Müge Anlı’da akıllara durgunluk veren savunma! “Annem de eski kocama kaçtı”
-
TikTok’ta uyuyarak 400 bin dolar kazanıyorlar


