Parçalı bulutlu

Twitter reklamlarını durduran büyük firma rakamı 7’ye erişti

Ekonomi - Kasım 24, 2022 10:13 am A A

Twitter reklamlarını durduran büyük firma rakamı 7’ye eriştiElektrikli araba üreticisi Tesla’nın CEO’su Elon Musk’ın aylar evvel yaptığı öneriyle başlayan ve tarafları davalık hale getiren Twitter’ı satın alması, geçtiğimiz haftalarda bitirildi. Bu büyümenin ardından Twitter’ın yeni sahibi Musk olurken, üst düzey idareyicilerin büyük bir kısmı firmadan istifa etti. Bu süreçte Twitter’a karşı güveni eksilen markalar, Twitter’daki reklam tüketmelerini durdurdu.Elektrikli araba üreticisi Tesla ve uzay taşımacılığı firmayı SpaceX’in CEO’su Elon Musk’ın geçtiğimiz aylarda Twitter’a yaptığı 44 milyar dolarlık satın alma önerisinde sona gelindi ve işletmenin yeni sahibi, Musk oldu. Oldukça uzayan ve tarafları davalık hale getiren vakalar esnasında, Twitter’ın pay bonoları değer kaybederken, Elon Musk’ın yönetimi devralmasıyla pek çok üst düzey idareyici Twitter’daki misyonundan istifa etti. Mevcut CEO Parag Agrawal’ın işine de son veren Musk, yeni uygulamaları devreye almaya ve işgücü kesintilerine yöneldi. Bu süreçte dünyaca ünlü markalardan kimileri, Twitter’da yaptıkları reklam tüketmelerini kesmeye ve Twitter reklamlarını durdurmaya başladı.Konuya ait açıklamalarda bulunan İzay Dijital Kurucusu ve sosyal medya uzmanı Esat Özcan şu ifadelere yer verdi:“Twitter geçtiğimiz seneyi, 4,5 milyar doları reklamlardan gelen toplam 5,1 milyar dolar kazançla bitirmişti. Bu sayı, küresel dijital reklam pazarının yüzde 1’inden daha az bir kısma karşılık geliyor. Twitter pek çok marka için tüm bu büyümeler yaşanmadan evvel de güçlü bir reklam taşıtı değildi. Bu noktada markaların daha da önlemli davranması gerekiyor” dedi.OTOMOTİV, GIDA VE İLAÇ SEKTÖRÜNDEN DÜNYA MARKALARI REKLAMLARI DURDURDUDünyaca ünlü markaların Twitter’da reklam faaliyetlerini durdurması trendini başlatanlar arasında ilaç firmayı Pfizer ve atıştırmalık üreticisi Mondelēz ilk sıralarda yer aldı. Bu markaları General Mills, Volkswagen Group, Audi ve General Motors gibi işletmeler izledi. Öte yandan Coca Cola ve Unilever gibi işletmelerin reklam satın almalarıyla ilgilenen Interpublic Group da beraber çalıştığı markalara Twitter’da reklam etkinliklerini durdurmayı önerdi.İşletmenin yeni sahibi Elon Musk’ın bu yaşananları Twitter’ın kazançlarında büyük bir düşüşe neden olacağı doğrultusunda açıkladığını söyleyen Esat Özcan, “Markalar, Twitter’ın satın alınma sürecini de geciktiren içerik moderasyonu ve bot hesaplar gibi kaygılarla Twitter reklamlarından çekiliyor. Öte yandan otomotiv firmaları, Elon Musk’ın rakipleri konumundaki Tesla’nın CEO’su olmasından dolayı da geri adım atıyor. Bu dalga dağılacak gibi görünüyor çünkü Toyota da nasıl bir saldırı yapacaklarını değerlendirdiğini söylüyor. Ertelenmiş olsa da mavi tik üyeliği gibi iddialı sayılabilecek kararların yanı gizeme Musk, yapısal tertip etmelere de gidiyor. Geçtiğimiz günlerde Hindistan’daki işgücünün yüzde 90’ını işten çıkarma kararı aldı. Elon Musk gizeme dışı bir idareyici, dolayısıyla markalar platformun tüm bu çalkantılı süreci nasıl atlatacağını, işletmenin yeni sahibinin nasıl bir rota çizeceğini görmek istiyor” ifadelerini kullandı.

Ekonomi - 10:13 am A A
BENZER HABERLER