TV izleyicisi, artık dijital yayın platformlarını seçim ediyor

Teknoloji - Kasım 23, 2022 8:47 am
Özellikle son senelerde rakamları artan dijital yayın platformları; ürettikleri dünyaca ünlü programlar, diziler ve animasyonlar gibi içerikleri her kesimden kullanıcılarına sunuyor. Dünya genelinde faaliyet gösteren teknoloji işletmeleri de bu platformlardaki yerini yavaş yavaş almaya başlıyor. 21 Kasım “Dünya Televizyon Günü” kapsamında, dijital yayın platformlarının yaygınlaşmasının televizyon izleme oranlarına tesiri ve dijital yayın platformlarının kullanım oranına ait bilgiler derlendi. Anadolu Ajansının haberine göre, Amerika Birleşik Devletleri merkezli araştırma firmayı Nielsen’ın, temmuz ayında yaptığı araştırmada, Amerika Birleşik Devletlerilinin yayınları, televizyondan mı yoksa dijital yayın platformlarından mı izlediği ele alındı. Uzmanlar, Amerika Birleşik Devletlerilinin yüzde 34,4’ünün televizyon başında, yüzde 34,8’inin de dijital platformlarda bir şeyler izlediğini ifade etti. Böylece, Amerika Birleşik Devletleri genelinde dijital içerik platformları ilk defa kıl hisseyi de olsa kablolu televizyonu geride vazgeçti. En çok izlenen dijital platformlar ise Netflix, YouTube, Hulu ve Amazon olarak kayıtlara geçti. Beynelmilel araştırma firmayı Ipsos, Türkiye’deki izleyicilerin televizyon ve platform seçimlerine müteveccih bir çalışma başlattı. Çalışmaya göre, Türkiye’de ulusun yüzde 69’u her gün televizyon izliyor. Bu oran, 2018’de yüzde 80, 2020’de yüzde 74 olarak kayıtlara geçmişti ancak günümüzde dijital platformlar olmasına karşın yeniden de televizyondan kopulamıyor. Uzmanlar, Türkiye’de televizyon izleme oranında düşüş yaşandığını, ancak yeniden de haber takibi için en çok seçim edilen mecranın televizyon olduğunu vurguluyor.
BENZER HABERLER