Tarihe geçen en makûs sürat treni kazaları

Dünya - Ocak 28, 2023 7:59 am

WILDCAT, BELL’S AMUSEMENT PARK 1997

20 Nisan 1997’de Oklahoma, Tulsa’daki Bell’s Cümbüş Parkı’nda yaşanan bir vaka kayıtlara geçti. Roller coaster, parkurun zirve noktasına eriştiğinde durdu ve o sırada geriye doğru kaymasını yasaklayan bir güvenlik makineyi arızalandı. Araba pistten 45 fit 13,7 metre geri kaydı ve başka bir vagona çarptı; 14 yaşındaki bir çocuk can verdi ve 6 şahıs yaralandı.

Eyalet müfettişleri vagonun kaymasını önleyen plastik parçasının onaylanmayan bir malzemeyle değiştirdiğini tanımladı. Kurbanın aileleri, parkın sahipleriyle mali bir uyuşmaya varırken, sonunda suçlamalar düştü. Bell’s Cümbüş Parkı 2006’da kapandı.

WILLARD’S WHIZZER, MARRIOTT’S GREAT AMERICA PARK 1980

Bir roller coaster simülasyonu olan Space Journey’de 2010 senesinde Çin’de alana gelen hazin bir kazada altı şahıs can verdi ve dokuz şahıs yaralandı. Kaza, Ecoventure Valley cümbüş parkında alana geldi.

Bir roket fırlatma hissi uyandırmak için tasarlanan yolculuk, ziyaretçileri bir kubbenin altında dönen kabinlere yerleştirdi. South China Morning Post’a göre; ziyaretçilerin oturduğu kabinlerin hepsi ters döndü ve yolcuları fırlattı. 

Park cerrahları ve yetkilileri, otomobillerin neden takla attığını tanımlayamadı. Arkasından hadiseye koltukların fiziksel arızasından yangın ve patlamaya kadar bir hayli senaryo ilave edildi. Park yetkilileri, vakanın daha evvel bir Çin parkında olan hiçbir şeye benzemediği dışında başka detay vermedi.

FUJIN RAIJIN II EXPLOND 2007

5 Mayıs 2007, Japonya’da Çocuk Bayramı’ydı ancak Osaka’da alana gelen bir kazada bir şahsın vefatı ve 19 şahsın yaralanmasıyla sonuçlanan hadiseden sonra kimse kutlama yapamadı. Vaka, ilk olarak 1970 senesinde Uluslararası Fuar için inşa edilen bir cümbüş parkı olan Expoland’daki Fujin Raijin II roller coaster yolculuğunda alana geldi. Trenler saatte 47 mil saatte 75 km  kadar süratli süratlere erişti.

Öğleden sonra, 20 yolcu Fujin Raijin II’ye bindiğinde her şey banal görünüyordu. Sürat treni yolun yarısından fazlasını tamamlamıştı ki ikinci vagon aniden raydan çıktı ve trajik bir biçimde sola, fobiliğe doğru yana yattı. Bu, sürat treni raylardan alt inerken kafasını fobiliğe çarpan genç bir kadın için ölümcül oldu. 

ORLANDO FREEFALL, ICON PARK 2022

Bu listedeki en son hadiselerden biri Mart 2022’de Orlando yakınlarındaki ICON Park’ta alana geldi. Orlando FreeFall, bir sürat treni değil. Bunun yerine, yolcuları doğrudan yukarıya yollayan ve daha sonra saatte 75 mil saatte 120 km süratinde 400 fit 122 metre yükseklikten düşüren bir cümbüş makinesi.

Otopsi raporuna göre, 14 yaşındaki bir park misafiri Orlando FreeFall’dan düştü ve künt travma sonucu can verdi. Vefatı bir kaza olarak kabul edildi.

Bir adli mühendislik firması tarafından tanımlandığı üzere, hazin kazaya birkaç etmen potansiyel olarak katkıda bulunmuştu. Araştırmalar, can veren yolcununun emniyet kemeri takılırken düşmesine izin verecek bir boşluğun kaldığını tanımladı. 

Ayrıca genç çocuk, sürüşün ağırlık sınırından takribî 100 pound 45 kg daha ağırdı bu da koltuk emniyetinin bu sebeple yanlış ayarlandığının bir işareti olabilirdi. 

Bir zamanlar dünyadaki cinsinin en yüksek pisti olan Orlando FreeFall, hadiseden sonra kalıcı olarak kapatıldı.

THE BIG DIPPER, BATTERSEA PARK 1972

1972’de İngiltere, Londra’daki Battersea Park, tarihteki en makûs roller coaster faciayı olarak kabul edilen hadiseye sahne oldu. Yolculuk, parkın yeni Cümbüş Fuarı’nın ana cazibe merkezi olarak 1951’de inşa edilmiş üç otomobillik ahşap bir sürat treni olan The Big Dipper’dı. 

Ancak coaster, başından beri sorunlar yaşadı. Mayıs 1951’de boş bir araba raydan çıktı ve gözetici bir fobiliği yıkarak öteki otomobillerdeki yolcuları mahsur vazgeçti. 1968’de başka bir çarpışmada bir kadının kolu kırıldığında trajedi yine yaşandı.

31 şahsın olduğu vagonlar, parkurun zirve ve dönüş noktasına doğru geldiğinde; vagon zincirinin atmasıyla tüm vagon geriye doğru düşmeye başladı. Raydan çıkan tren beş çocuğu öldürdü, 13 bireyi yaraladı. 

Hazin kazanın ardından, park müdürü ve coaster mühendisi, duruşmada aklanmalarına karşın cinayetle suçlandı. Ancak kaza, tren ve park için sonun başlangıcı oldu. Roller coaster kısa süre sonra kapatıldı ve devrildi; Cümbüş Fuarı 1974’te kapılarını kapattı.

Kaynak: How To Stuff Works

NEDEN YARDIM İÇİN SOS YAZIYORUZ? SOĞUK BİR ŞEY YEDİĞİMİZDE NEDEN BAŞIMIZ AĞRIR? YENİDOĞAN BEBEKLER NEDEN HOŞ KOKAR?

 

 

 

BENZER HABERLER