Paris Haute Couture Moda Haftası’nda Epson rüzgarıEpson ve Japon moda tasarımcısı Yuima Nakazato, tamamen atık kumaşları kullanarak Epson yazıcılarıyla sürdürülebilir kumaş üretti.Epson, geri dönüştürülmüş kıyafetlerden sansasyonel tasarımlar yaratmak için mürekkep püskürtmeli yazıcı ve kuru fiber teknolojilerini birleştirdi. Epson, hem göz akdikeni hem de sürdürülebilir mahsuller ortaya çıkarmak için Paris Haute Couture Moda Haftası 2023 Bahar – Yaz aktifliğinde ünlü Japon moda tasarımcısı Yuima Nakazato ve ismini verdiği markası YUIMA NAKAZATO ile bir ortaklık reelleştirdi. Özgün ve yaratıcı görüşünü mahsullerine yansıtmak için Epson’un dijital tekstil baskısını kullanan YUIMA NAKAZATO, bazı tasarımlarını da daha sürdürülebilir ve sektörü değiştirme potansiyeli olan yeni bir tekstil yapım süreci sayesinde oluşturdu.3 senelik işbirliği yapıldıEpson’un şu an ticari olarak büro kağıtlarını geri dönüştürmek için kullanılan ve neredeyse hiç su gerektirmeyen kuru fiber teknolojisi, kullanılmış kıyafetlerden yazdırılabilir değmemiş kumaş üretmek için uyarlandı. Yeni kumaş yapım süreci, Epson ve NAKAZATO arasındaki 3 senelik iş birliğinin bir parçası olarak Paris’te tanıtıldı ve ilk olarak 25 Ocak 2023 Palais de Tokyo defilesinde gösterilen parçaların üretilmesinde kullanıldı.Epson ve YUIMA NAKAZATO iş birliği, firmanın tasarımcının stiline gösterdiği baskı takviyesindeki galibiyetini temel alıyor ve yüksek nitelik özel tasarım kıyafetlerin düşük tesirli bir süreçle üretilmesine imkân sağlayarak yapıtlarının seviyesini ileri taşıyor. Hem Epson hem de YUIMA NAKAZATO fazla imalle alana gelen su ve malzeme israfı mevzusunda farkındalık yaratmak için istekli. Paris şovu, daha etraf arkadaşı pigmentli mürekkepler kullanarak dijital tekstil baskısına yönelmenin moda sanayisi için daha sürdürülebilir ve daha az israflı bir tekstil baskı olanağı sunduğunu göstermiş oldu.Kumaşlar Afrika’daki elbise dağından alındıYUIMA NAKAZATO’nun en son moda çizgisini oluşturmakta kullanılan kumaşlar, dünyanın bir hayli yerinde çöpe atılmış kıyafetlerin varış noktası Afrika’dan getirtilen kullanılmış kıyafetlerin malzemesinden elde edildi. Kenya’ya giden Nakazato, orada tesadüftüğü ve atılmış tekstillerden oluşan ‘elbise dağından’ takribî 150 kilogram atık elbise malzemesi topladı. Ardından Epson, kuru fiber süreciyle 50 metreyi aşkın yine fiberlenmiş ve değmemiş kumaş üretti. Bu kumaşın bir kısmı Epson’un Monna Lisa dijital baskı teknolojisiyle pigmentli mürekkepler kapsayan baskılar yapmak için kullanıldı.