Meta, reklam kampanyalarını hudutlandıracakŞirket, reklam verenlerin gençleri amaçlama hünerine daha fazla kısıtlama getiriyor. Şubat ayından itibaren, Facebook ve Instagram artık pazarlamacıların reklamları gençlere cinsiyete göre kastetmesine izin vermeyecek.Mart ayında Meta, gençlerin belli bir mevzu için daha az satış konuşması görmesini sağlamak için Facebook ve Instagram’daki reklam seçimlerini genişletecek. Gençler zati belli reklam verenlerin reklamlarını saklayabilir. Yeni özellik sayesinde ise TV dizileri veya kategoriler otomatik olarak alternatifi de sunacak.Sosyal medya devi, gençlerin ulaşabileceği içeriklere her zamankinden daha sıkı kısıtlamalar getirdi. 2021’de Facebook ve Instagram, reklam verenlerin reklamları kastetmek için gençlerin alaka alanlarını kullanmasını yasakladı.Instagram ayrıca hesapları 16 yaşın altındaki gençler için zannedilen olarak saklı yaptı ve bu sene tüm yeni genç kullanıcılar için duyarlı içeriği sınırladı. Meta aynı biçimde “kuşkulu” erişkinlerin her iki platformda da gençlere maharetini de sınırladı.Bu, bir hafta içindeki ikinci büyük reklam siyaseti farklılığı. Yalnızca dün Meta, ayrımcı reklam dağıtımını eksiltmeyi hedefleyen suni zekâ tabanlı bir sistemi kullanıma sundu. Teknoloji, Facebook’un firmaların kavmi köken, cinsiyet ve öteki sınıflara dayalı reklamları kastetmesine izin verdiği yargılamaları üzerine federal hükümetle yapılan uyuşmanın bir parçası olarak piyasaya sürülüyor.