Geçtiğimiz sene Ioniq 5 isimli elektrikli crossover modelinin Amerika Birleşik Devletleri lansmanını hakikatleştiren Hyundai, iki taşıtın da müjdesini vermişti. Doğrulanan bu iki yeni elektrikli modelden ilki, Hyundai Ioniq 6 ismindeki orta ebatlı sedan oldu. Hyundai’nin elektrikli vasıta pazarındaki en büyük kozlarından biri olacak olan Ioniq 6, ağustos ayında resmi olarak tanıtılmıştı. Güney Kore merkezli araba üreticisi Hyundai, Ioniq 6’nın siparişe açıldığı ilk gününde Güney Kore’de 37 bin 446 adetlik bir ön sipariş kotasına eriştiklerini açıklamıştı. Hyundai’nin elektrikli model ailesinin bir parçası olan Ioniq 6 modeli 9 Kasım’da ön siparişe açılmıştı. Tam vasıtalar 24 saatte tükendi.
Almanya’da satışa çıkarılan 2 bin 500 adet Hyundai Ioniq 6 First Edition, 24 saatten daha kısa bir sürede tükenmiş oldu. Hyundai ise arabanın siparişini veren alıcılar için 2023’nam Mart ve Nisan aylarında teslim edilebileceğini ve ön siparişi kaçıranların yakın zamanda Hyundai bayilerinden arabayla alakalı öneri alabileceğini açıkladı. Tesla Model 3 rakibi olarak piyasayı girmesi tasarlanan elektrikli sedan, Ioniq 5 ile E-GMP platformunu paylaşıyor. Söz konusu modelde 53 kWsa ve 77.4 kWsa olmak üzere iki değişik lityum iyon pil seçeneği sunuluyor. Aynı zamanda standart olarak tek motor seçeneğiyle arkadan sürükleyişli olarak gelen Ioniq 6’yı opsiyonel çift motor kumpasıyla dört tekerlekten sürükleyişli olarak satın almak da olası olacak. Giriş seviyesinde 53 kWsa kapasiteli ufak pil ile kombine edilen bu versiyon için 18 inç jantlarla WLTP’ye göre 14 kWsa/100km’nin altında birleşik enerji tüketimi kastediliyor. Çift motorlu Ioniq 6 ise 320 hp efor ve 605 Nm tork üretiyor. Vasıta bu sayede 0-100 kilometre/s hızlanmasını 5.1 saniyede bitiriyor. Elektrikli sedanın tek motor, 77.4 kWsa pil ve 18 inç jant kombinasyonuyla WLTP’ye göre 610 km erim sunacağını söyleniyor. Bu da Ioniq 5’e göre 100 km daha fazla erim demek.
Almanya’da satışa çıkarılan 2 bin 500 adet Hyundai Ioniq 6 First Edition, 24 saatten daha kısa bir sürede tükenmiş oldu. Hyundai ise arabanın siparişini veren alıcılar için 2023’nam Mart ve Nisan aylarında teslim edilebileceğini ve ön siparişi kaçıranların yakın zamanda Hyundai bayilerinden arabayla alakalı öneri alabileceğini açıkladı. Tesla Model 3 rakibi olarak piyasayı girmesi tasarlanan elektrikli sedan, Ioniq 5 ile E-GMP platformunu paylaşıyor. Söz konusu modelde 53 kWsa ve 77.4 kWsa olmak üzere iki değişik lityum iyon pil seçeneği sunuluyor. Aynı zamanda standart olarak tek motor seçeneğiyle arkadan sürükleyişli olarak gelen Ioniq 6’yı opsiyonel çift motor kumpasıyla dört tekerlekten sürükleyişli olarak satın almak da olası olacak. Giriş seviyesinde 53 kWsa kapasiteli ufak pil ile kombine edilen bu versiyon için 18 inç jantlarla WLTP’ye göre 14 kWsa/100km’nin altında birleşik enerji tüketimi kastediliyor. Çift motorlu Ioniq 6 ise 320 hp efor ve 605 Nm tork üretiyor. Vasıta bu sayede 0-100 kilometre/s hızlanmasını 5.1 saniyede bitiriyor. Elektrikli sedanın tek motor, 77.4 kWsa pil ve 18 inç jant kombinasyonuyla WLTP’ye göre 610 km erim sunacağını söyleniyor. Bu da Ioniq 5’e göre 100 km daha fazla erim demek.